Wednesday, August 17, 2011

plainly innocent

assalamualaikum.

jadi orang
inilah pekerjaan saya dari kecil
penat tak penat, saya kena kerja juga. kalau tak, apa saya nak jawab dengan 'boss' saya yang duk perhati kat atas tu, dengan bodyguard yang sibuk mencatat kiri kanan duapuluempatjam?

nak menjaga hati orang. kadang-kadang saya teringin untuk diberi kebolehan memaki orang, mencarut bila geram, tumbuk muka orang tu sepuas hati. barulah tak ada rasa yang terbuku dalam hati ni. tapi saya tak dapat kebolehan ni.

apa yang saya dapat hanyalah lari daripada dia sejauh mungkin. menangis depan cerita korea yang kelakar, menangis dalam shower, menangis dalam tidur. dan, saya juga hanya boleh menangis sekuat hati macam anak kecil di hadapan mereka yang selalu bersama saya susah dan senang. yang melemparkan senyuman di saat saya mula merasakan lelahnya menjalani hari. you know who you are.

ya. selemah itulah seorang siti nurhafiza.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails